Boktips

Jag skulle vilja så ett slag för en kul bok som heter:
Charter-så funkar det., en humeristisk reseguide.
Han som har skrivit den heter Åke Persson.

Han har på ett mycket roligt sätt lyckats fånga alla olika steriotyper som man kan träffa på i resans värld. Alla problem som uppstår eller som kan uppstå eller som man själv uppstår. Han berättar även ingående om våra resevänner, var de kommer ifrån och hur man kan se var de kommer ifrån.

-För visst är det väl sanning att tysken lägger sin handduk på solstolen vid poolen redan innan solen har gått upp och sedan ser man inte röken till honom förren efter lunch eller att vi svenskar särskilt bland par har en oskriven lag om att vi måste göra oss bekanta med någon annan svensk företrädande vis ett annat par, under vår vistelse till charterland. Ve den svensken som inte kommer hem med adressen till Ulla och Bertil i skara eller Melker och Lisa från kungsholmen. Och det är ju kanske ngt som man kan känna igen sig själv i. Han berättar också om vad charterland är, var det ligger och om man vet om man har varit där.

Jag kan bara konstatera att i charterland har jag varit många gånger och jag har njutit varje gång!



Ett hett boktips att ligga och småle åt på semestern eller som uppvärmning inför nästa resa. 


 



Kommentarer
Postat av: helen

Undra hur han ser ut?...Mannen från Indien alltså

2009-11-12 @ 19:52:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0