Alla samlar på något

Alla samlar vi på något... när jag var liten samlade jag på bokmärken, klistermärken, klippdockor och frimärke.

När flyttade hemifrån så samlade jag på grisar, jag hade ett helt bord fullt med porslinsgrisar. Sedan plötsligt en dag så tröttnade jag så tog jag bort allt och sålde dem på loppis. Och just den dagen råkade det vara en tant där som samlade på grisar och överlycklig köpte nästan alla. Vilken tur för henne och för mina grisar som kom till en uppskattade dem.
Efter det så hade jag en period utan att jag samlade på något, tror jag.

Tills för tre år sedan då jag sittandes på en strand i thailand insåg att sand... det kan man nog samla på. Tänk när man har kommit hem från semestern och visar bilderna eller filmen och samtidigt kan ta fram sanden och göra känslan mer tredimentionell. Så jag tog en liten påse och la i lite sand. Det var min första sand. Det var på Koh samui och stranden hette Maenam. Nu tre år senare har jag sand från 9 olika stränder, de flesta i thailand. Och vilken skillnad det är från sand till sand! Ljus, mörk, len, grov, hård, mjuk.... av de sand som jag har så är ingen lika. Och det bästa med allt är att det finns mängder med ny sand som bara väntar på att jag ska komma!


Min sandsamling.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0