hemma igen

Hej på er alla

Nu är vi hemma igen efter en härlig julvecka i Sälen. Vi hade mängder med snö och det var ju en vit jul vi ville ha så vi är nöjda och glada. Vit jul har ju hela landet kunnat njuta av detta året. Jag kunde knappt tro mina öron när jag hörde att det hade kommit nästan en metersnö i Malmö. Jag kan inte minnas när vi hade en så vit jul här och just detta året så är vi inte hemma. Verkligen ironiskt.

Vintrigt värre!


Trist är att jag har lyckats dra på mig världens förkylning. Min näsa lyser som nosen på Rudolf av allt snytande. Men det är väl bara att räkna med när man bor 10 man i en stuga, det blir ju lite baciller som åker runt. Lägger man sedan till värme och kyla på det så vo´la en dunderförkylning blir resultatet.

Jag tänkte att jag skulle tipsa er alla som ska upp till sälen i vinter, att om ni ska köpa nya skidbrillor så gör det inte här hemma. Vi köpte skidbrillor till mig och stora sonen på stadium precis innan vi åkte men när vi kom till dalskidan där vi hyrde våra skidor så kostade de minst 100:- mindre per par där uppe. Så handla dem när ni kommer upp, iallafall om ni ska hyra på dalskidan annars vet jag inte hur priserna ligger. Men jag vet att precis innan man kommer in till sälen rundellen så finns det en stadium outlet och där kan man nog också köpa till bra priser. Vi hann tyvärr inte med att kolla av stället så jag vet inte så mycket om det men det stod 40-70% billigare på deras tält.

ha det gott på er


Kommentarer
Postat av: Freedomtravel

Ser ut som en härligt vintrig jul i Sälen! Även om det ju varit snö på de flesta håll i Sverige, så blir det ju ändå lite extra mysigt när man åker iväg sådär och kan åka skidor. Vi firade faktiskt förra julen i Sälen, men i år blev det i Kiev. Men även där var det mycket snö!

Kul att du kikade in på vår blogg och kul att hitta fler bloggare som skriver om resor! Ett tips är att lägga in din blogg på Bloglovin, då kan jag och andra börja prenumerera på bloggen!

2010-01-04 @ 22:07:45
URL: http://www.freedomtravel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0