billigt flygbolag

Jag har ett tips för er som tänker göra slag i saken och åka iväg på en kort tur i europa. Flygbolaget Wizz www.wizzair.com är ett lågpris bolag som flyger från Malmö, Göteborg och Stockholm ut i Europa. Deras resor är riktigt billiga! Jag sökte på en t/r resa Malmö- Prag i jan och fick fram ett pris på 198:- t/r. Deras urval från Sverige kanske inte är det största men det finns chans till byte på flera platser. Jag tror oxå att man behöver vara noga med att läsa igenom texten på deras hemsida så att man vet vad som igår och inte i priset.

Detta kanske inte är ngt alternativ om tiden är viktigare än pengarna eller om man har en tid att passa. Jag har själv inte åkt med dem så jag har inget att säga men när jag har googlat på dem får jag följande från deras resenärer:
-Jag har åkt med Wizz air ett antal gånger och tycker att det är ett okej flygbolag.
-Wizzair är SKIT! De har kamikazee piloter som startar ett plan fast de inte borde göra det.
-Flög med Wizzair för ca 20 gången idag. Resan gick Skavsta - Gdansk, smidigare än någonsin.
-Allt OK förutom 1 tim försening på hemresan p.g.a väderproblem.
-Det värsta jag någonsin varit med om. Nedresan försenad med 5 timmar.
-Jag har flugit med Wizzair flertalet gånger. Har bara positivt att säga.

Åsikterna är hämtade från www.reseforum.se där finns en lång lista med positivt och negativt att läsa om...

Det man inte ska glömma är att det är ett lågpris bolag med väldigt låga priser vilket gör att någonstans måste de ju spara in.

Men om man känner att man har tid och lust för en resa men inte är så låst med tidpunkter så kanske wizzair kan vara ett alternativ.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0