Veckans drömresor topp5

Här kommer min just nu top 5 lista på resor som jag vill ha gjort innan jag kilar vidare. Jag är rätt så ombytlig därför får den heta veckans, för nästa vecka kan det vara ngt annat som gäller.

1: Maldiverna
Denna plats är jag säker på att den kommer att toppa listan tills jag har har varit där.

2: Kryssning i karibien
Tänk att få kryssa i karibien med världens största kryssningsfartyg.
 

3: Safari i afrika
Jag kommer troligtvis inte att våga åka på en safari. Jag är ju rädd för allt vad kryp heter och boende i hyddor så finns där nog en hel del. Men jag tror att det är en ortolig upplevelse. Jag kanske vågar när jag blir mer vuxen.

4: Kinesiska muren
Kinesiska muren är det ända bygget på jorden som man kan se från månen. Imponerande eller hur? Hit skulle jag verkligen vilja komma och höra historiens vingslag.


5: Taj Mahal
Detta underbara bygge i Agra i norra Indien som byggdes av en mongulhärskade som hette Shah Jahan som ett mausoleum till sin älsklingshustru Mumtaz Mahal. 2007 valdes Taj Mahal till ett av jordens sju nya underverk. Efter en stor omröstning i flera länder.

Vilka är era "måste åka till platser"?


Kommentarer
Postat av: Sara - Thaison

Hej, vad kul att du hittade till min lilla blogg :)



Din och min drömresor topp5 är väldigt lika. Har inte varit på någon av dessa platser och vill helt klart se dem före kroppen säger nej.



hoppas du får en härlig helg,

sara

2010-02-26 @ 16:10:52
URL: http://thaison.blogg.se/
Postat av: isabelle

Papua New Guniea har alltid fascinerat mig!

2010-04-08 @ 14:10:55
URL: http://bellisima.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0