Nä nu orkar jag inte mer….

Jag är så jättetrött på denna snön och vill bara att det ska bli vår. Så jag tog tag i saken och nu har jag och en kompis bokat en långhelg i Prag. Det kommer nog inte riktigt att bli den underbara varma vår som jag trodde när jag bokade. Att kunna sitta på ett torg i solgasset och dricka en latte. De har ju haft nästan samma väder som vi. Men oavsett vilket så är det just nu varmare än här och deras temperatur stiger för varje dag tillskillnad från här. Vi åker fredagen den 12 mars och kommer hem måndagen den 15 mars. Just nu ligger deras temperatur runt 9 plusgrader.
Och det är 2 veckor tills vi åker. Så håll tummarna att vi i alla fall slipper packa ner termobyxorna.


Detta fotot är taget just nu från deras Webcam med utsikt över Karlsbron.


Vi ska flyga med Cimber air www.cimber.se  Jag har ju tidigare skrivit om deras lågprisflyg här på bloggen och nu ska jag testa av dem på riktigt. Vi betalade 1200:- DDK vilket motsvarar ca 1500:- SEK t/r per person.
Vi flyger från Kastrup.
Jag hade egentligen velat prova på att åka med Wizzair www.wizzair.com men de hade bara resdagar till Prag på onsdag och och söndagar och det fungerade inte för oss denna gången. Men där kan man göra klippet. En resa t/r prag- malmö hade kostat 298:-/pers. Det hade varit kul att se vad man får för den summan. Men det får bli en annan gång.
Nu behöver jag tips på hur vi på bästa vis ska ta tillvara dessa korta dagar. Alla prag tips är välkomna.
Ha det gott på er


Kommentarer
Postat av: Susanne F

Hej

Kul att du vill följa med på min bloggrunda...

Jag behöver din mailadress, maila den till mig

//Susanne

2010-02-26 @ 19:45:39
URL: http://bambuochbetong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0