Dukoral eller inte.....

När jag skulle åka till thailand första gången fick jag höra den ena rövarhistorien efter den andra. Allt från att man blev dålig imagen oberoende av vad man åt till att man skulle räkna med att man sitta på toaletten en tredjedel av semestern, det var bara att gilla läget.


Det var med detta i tankarna som jag läste någonstans på nätet om ett drickvaccin som hette Dukoral och som skulle göra att man inte blev dålig i magen. Jag visste inte då att det egentligen är ett kolera vaccin.

Hela familjen tog det och vi var inte dåliga imagen en enda dag. Vi tror ju naturligtvis att det beror på att vi hade tagit vaccinet. Vi har varit i thailand 2 till gånger efter det och varje gång har vi tagit dukoral och vi har inte varit dåliga en enda gång.

 

I år när vi ska åka, så ska farmor och farfar följa med och farmor brukar alltid bli dålig oavsett vart hon åker och vi har rekommenderat dem att ta dukoralen. Så vi får se hur det går för henne i år.

 

Vad säger ni andra, jag har googlat en heldel och meningarna går verkligen isär. De flesta menar att det inte har ngn verkan och vissa har blivit sjuka fast att de har tagit vaccinet. Andra hävdar att de har hållit sig friska tack vare vaccinet.

 

Ibland kan det ju fungera bara för att man tror det. Oavsett vilket så är vi i alla fall övertygade om att det är tack vare detta som vi har klarat våra magar så bra. (Peppar, peppar ta i trä)

 

Hur håller ni andra era magar i trim på semestern??

 

Kramisar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0