Vi hann även med att gå på spa.

När vi nu var ute och reste så tänkte vi skämma bort oss lite extra. Så vi bokade in oss på ett underbart asiatiskt spa som heter: Zen asian wellness


Vi bokade våra behandlingar redan hemifrån. Carina tog: backspecial + foot och jag tog: ceremoni of skin + facelebration. Våra behandlingar varade i 120 minuter och det var helt underbart efteråt.


När vi kom dit så fick vi vars ett skåp att låsa in våra kläder i och tillgång till dusch. Sedan var det bara att byta om till papperstrosor, badrock och slippers. Vi fick sitta ner i en lounge och blev bjudna på avslappnande te för att komma i stämning. Hela stället andades lugn och ro och det kändes nästan som att man inte ville prata för att inte förstöra känslan.

 

Jag har aldrig gjort ngn kroppsbehandling innan så jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig.

När jag kom in i rummet så var det en brits som var helt inplastad med gladpack. Jag tog av mig morgonrocken och lade mig på britsen sedan blev jag peelad över hela kroppen. Det var en konstig känsla att ngn masserade in hela kroppen i goja och även brösten. Både framsida och baksida. Jag fick verkligen anstränga mig för att vara ngtsånär avslappnad.

När jag var helt insmord i klet så blev jag inpackad i plasten och det kändes som jag låg i en puppa. Under tiden som kletet gjorde sin verkan så fick jag en ansiktsbehandling och en ansiktsmassage. Jag som tycker det är jätteobehagligt att bli kletig av degen när jag bakar var nu inkletad från topp till tå och dessutom inplastad så att jag inte kunde röra mig. Jag andades genom näsan för att inte få in klet i munnen men insåg tillslut att jag behövde andas genom munnen pga att hon masserade runt min näsa och jag fick ingen luft. När hon var färdig med ansiktet så blev jag utplockad ur plasten (som var alldeles immig) och fick gå ut och duscha av mig. Vilken befrielse! När jag kom tillbaka så avslutades det hela med en härlig massage.

 

Efteråt så kändes det jättebra. Skinnet var jättemjukt och jag var så lugn och varm ända in i benmärgen. När vi var påklädda och klara så fick vi sitta ner och dricka en till kopp te och njuta en stund till av lugnet.

Efter det så orkade vi inte så mycket utan gick bara hem och åt middag på vår favoritrestaurang. Och tog det lugnt…… eller javisst ja, vi handlade med oss tjeckiens nationaldryck – Absint för det hade ingen av oss smakat.



Det var ingen höjdare! Så vi drack upp det sista av vinet från förra kvällen, såg på tv och löste korsord tills ögonen gav upp och vi somnade väldigt till freds i sinnet.

 


Kommentarer
Postat av: Sara - Thaison

Vad tråkigt att läsa om din mamma. Då förstår vi varandra ganska bra.



Jag har aldrig fått helkropps peeling och inlindad i plast. Låter lite otäckt att inte kunna röra sig pga plasten.



Trevlig helg!

kram

2010-04-30 @ 08:57:57
URL: http://thaison.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0