Tillbaka på hemmaplan

 

Nu är jag hemma igen efter en rundresa på 4 veckor i Thailand. Det har varit helt underbart! Vi har besökt Chiang Mai, Mae Phim, Koh Samui, Koh Tao och Bangkok. Vi hade barnens farmor och farfar med oss som förgyllde vår tur.

 

Jag tänkte att jag skulle skriva lite inlägg om det som vi har upplevt, Det kanske kan bli lite inspiration för någon annan av er som ännu inte har upplevt detta underbara land.

 

Vår resa startade på tågstationen på svågertorp i Malmö, där vi tog tåget över till Kastrup. Det är väldigt smidigt. 10 min och så står man mitt på flygplatsen. Betydligt smidigare än om vi skulle åkt till sturup.
 
Tack vare bron bor vi nu praktiskt taget på kontinenten.

 

Vi åkte med SAS, det har vi gjort de 3 senaste gångerna. Direktflyg på natten är verkligen något som jag rekommenderar. Flyget lyfter kl.22,45. Efter ca en timme serveras en lättare måltid sedan släcks kabinen ner, vilket gör det lättare att somna. Om man inte kan eller vill sova kan man ju alltid se på en film eller spela spel på sin monter som sitter i stolen framför. Jag har alltid med mig öronpluggar och ögonskydd (ja, jag vet, man ser inte klok ut) men med denna utstyrsel så brukar jag ialla fall få till en 5-6 timmars sömn. Denna gången hade jag inköpt stödstrumpor på apoteket och det hjälpte verkligen för tröttheten/svullnaden som jag brukar känna annars. Inte var de, de vackraste strumpor man sett men allt som kan göra långresan bekvämare och på så vis kännas snabbare är välkommet.

 

Mitt under natten ändras tiden och när man tror det är morgon och frukosten serveras (ca 7,30) så är det lagom att vrida om klockan till thai tid 12,30 och vips så är det bara 2 timmar kvar till landning.

 

Visst fick jag till en ganska lyckad skönmålad beskrivning av denna 11 timmar långa flygresa….. men positivt tänkande hjälper en hel del. Och man får tänka på vad som väntar när man kommer fram :)

 

Har ni några bra tips till att få en bekvämare långflygning så tar jag tacksamt emot dem.

 

Ha det gott på er och njut av solen när den behagar visa sig. Ännu är det sommar!

 


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Va härligt för er! Chiang Mai vill jag till, har inte varit där ännu. Det kommer mer bilder va?

2010-08-25 @ 15:21:15
URL: http://lolamay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0